Doktorama

Klicka för större bilder.

Hälsovård som affärsidé

Går det att bedriva en högkvalitativ och effektiv primärvård i litet format med hög tillgänglighet och ett gott bemötande?
Ja, Doktorama visar det. Redan efter bara några år ligger deras hälsocentraler i länets Patient-topp och till och med på hela landets topplista för patientnöjdhet.
Etableringen har i grunden gjorts av bl a läkare och tidigare personal från landsting som vill erbjuda medborgarna bästa vård med ett personligt bemötande och en fast personalstyrka som patienterna känner igen. Företaget driver via dotterbolag hälsocentraler i Söderhamn och Hudiksvall.

Samarbetet

När Doktorama startade 2011 fick Ryter uppdraget att nära företagsledningen dra upp strategin för kommunikationen till allmänheten. Sedan dess har vi jobbat nära ledningen med allt ifrån strategiska frågor, identitet, koncept och löpande produktion. Kommunikationsinsatserna riktar sig främst till allmänheten och täcker många olika kanaler, både i tryck och på webben.

Referens

Robert Hill, vd, Doktorama AB

Plattform0%

Koncept0%

Produktion0%